Grafiti v Trnave. Prečo sa oplatí všímať si tie malé reklamné boxy?

Autor: Martin Kováč | 11.10.2007 o 11:10 | Karma článku: 10,30 | Prečítané:  4558x

V emailovej schránke mi často pristanú vtipné obrázky, ktoré si ľudia na Slovensku medzi sebou preposielajú. Nebolo by na tom nič zvláštne – určite často prídu rôzne vtipy aj vám. Ale...

Ale mne sa občas stane, že mi prídu na firemný email screenshoty produktu našej firmy - textových reklamných odkazov. Screenshoty zacielenia reklám Etargetu. Pozrime sa spolu na ne.

A) Rydlo a idioti v politike

Pri nedávnej kauze s minulosťou poslanca SNS Jozefa Rydla sa pod článkom o tomto "profesorovi" na Pravda.sk ukázali takéto odkazy. Viac k screenshotu na blogu Juraja Javorského.

000000etarget.jpg

B) Polícia a šetrné odstránenie grafiti

Určite ste počuli o zásahu policajtov v Trnave. Do emailovej schránky mi doputoval screen našich odkazov pri článku o zásahu. Hlavička mailu znela – „kontextovka jak svina“. Kontextová reklama totiž predávala šetrné odstraňovanie grafiti.

Detailný pohľad na článok:

nadpis.jpg


A detailný pohľad na odkaz šetrnejší ako polícia:)

etarget.jpg


Prečo však o tom píšem?

Screenshotov o presnej, a v týchto prípadoch aj vtipnej cielenosti, možno časom pribudne viac. Cielenie reklamných odkazov stále vo firme ladíme. V prvom kole sme sa snažili odstrániť nevhodné odkazy, ktoré sa zobrazovali napríklad pri tragických udalostiach. Tie sa nám – aspoň z väčšej časti – podarilo v našom systéme eliminovať už dávnejšie.

Krok dva sme spustili práve pred pár dňami. Inzerenti v Etargete si budú môcť nastaviť okrem cielenia na reklamy na základe popisu produktu aj ďalší rozmer – tzv. zákaznícke slová, cielenie smerujúce na záujmy surfera. Vďaka týmto zákazníckym slovám by mala byť reklama ešte cielenejšia a prínosnejšia pre čitateľa.

Príklad: kým doteraz ste sa pri článkoch napríklad o motorových pílach mohli stretnúť najmä s odkazmi na motorové píly, dnes tu nájdete aj odkazy napríklad na ochranné odevy, predajne drevotriesky, priemyselné náradie a podobne.

Alebo príklad z iného súdka - firma, ktorá ponúka internetovú reklamu a chce osloviť živnostníkov, by mala pridať zákaznícke slová ako: daňové priznanie, futbal, poistenie, kopírka, nákladné auto atď.

Reklama sa tak bude zobrazovať podľa dvoch typov kľúčových slov:

1. produktové kľúčové slová, ktoré zobrazia reklamu, ktorá ponúka približne to isté, o čom sa v článku píše

2. a zákaznícke kľúčové slová, ktoré zabezpečia, že sa budú častejšie zobrazovať reklamy, v ktorých je produkt určený všetkým tým, ktorých zaujíma daný článok.

A takto to vyzerá vo vnútri systému:

screen2.JPG

Hádam to bude krôčik bližšie k tomu, aby reklama nebola pre ľudí iba otravným nutným zlom, ale najmä užitočným zdrojom informácií.

Čo myslíte?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

TECH

Astronautka z NASA: Pocit úžasu s vami ostane aj na Zemi

Ako vyzerá tréning a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

DOMOV

Najhoršiu zmrzlinu toto leto našli v Ružomberku

Takmer v tretine zistili hygienici nedostatky.


Už ste čítali?