Grafiti v Trnave. Prečo sa oplatí všímať si tie malé reklamné boxy?

Autor: Martin Kováč | 11.10.2007 o 11:10 | Karma článku: 10,30 | Prečítané:  4775x

V emailovej schránke mi často pristanú vtipné obrázky, ktoré si ľudia na Slovensku medzi sebou preposielajú. Nebolo by na tom nič zvláštne – určite často prídu rôzne vtipy aj vám. Ale...

Ale mne sa občas stane, že mi prídu na firemný email screenshoty produktu našej firmy - textových reklamných odkazov. Screenshoty zacielenia reklám Etargetu. Pozrime sa spolu na ne.

A) Rydlo a idioti v politike

Pri nedávnej kauze s minulosťou poslanca SNS Jozefa Rydla sa pod článkom o tomto "profesorovi" na Pravda.sk ukázali takéto odkazy. Viac k screenshotu na blogu Juraja Javorského.

000000etarget.jpg

B) Polícia a šetrné odstránenie grafiti

Určite ste počuli o zásahu policajtov v Trnave. Do emailovej schránky mi doputoval screen našich odkazov pri článku o zásahu. Hlavička mailu znela – „kontextovka jak svina“. Kontextová reklama totiž predávala šetrné odstraňovanie grafiti.

Detailný pohľad na článok:

nadpis.jpg


A detailný pohľad na odkaz šetrnejší ako polícia:)

etarget.jpg


Prečo však o tom píšem?

Screenshotov o presnej, a v týchto prípadoch aj vtipnej cielenosti, možno časom pribudne viac. Cielenie reklamných odkazov stále vo firme ladíme. V prvom kole sme sa snažili odstrániť nevhodné odkazy, ktoré sa zobrazovali napríklad pri tragických udalostiach. Tie sa nám – aspoň z väčšej časti – podarilo v našom systéme eliminovať už dávnejšie.

Krok dva sme spustili práve pred pár dňami. Inzerenti v Etargete si budú môcť nastaviť okrem cielenia na reklamy na základe popisu produktu aj ďalší rozmer – tzv. zákaznícke slová, cielenie smerujúce na záujmy surfera. Vďaka týmto zákazníckym slovám by mala byť reklama ešte cielenejšia a prínosnejšia pre čitateľa.

Príklad: kým doteraz ste sa pri článkoch napríklad o motorových pílach mohli stretnúť najmä s odkazmi na motorové píly, dnes tu nájdete aj odkazy napríklad na ochranné odevy, predajne drevotriesky, priemyselné náradie a podobne.

Alebo príklad z iného súdka - firma, ktorá ponúka internetovú reklamu a chce osloviť živnostníkov, by mala pridať zákaznícke slová ako: daňové priznanie, futbal, poistenie, kopírka, nákladné auto atď.

Reklama sa tak bude zobrazovať podľa dvoch typov kľúčových slov:

1. produktové kľúčové slová, ktoré zobrazia reklamu, ktorá ponúka približne to isté, o čom sa v článku píše

2. a zákaznícke kľúčové slová, ktoré zabezpečia, že sa budú častejšie zobrazovať reklamy, v ktorých je produkt určený všetkým tým, ktorých zaujíma daný článok.

A takto to vyzerá vo vnútri systému:

screen2.JPG

Hádam to bude krôčik bližšie k tomu, aby reklama nebola pre ľudí iba otravným nutným zlom, ale najmä užitočným zdrojom informácií.

Čo myslíte?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Matovičova reforma: Koľko pridá zamestnancovci a vezme živnostníkovi?

A ako sa predraží prenájom či predaj bytu? Pozrite si prepočty.

Dobré ráno

Dobré ráno: Kolúznu väzbu treba zmeniť

Väzba nenahrádza trest. Má byť humánna.

Komentár Ondreja Podstupku

Ako dlho sa dá opakovať tá istá chyba?

Tentoraz to určite bude iné. No určite.


Už ste čítali?