Pay-per-click má dlhý chvost

Autor: Martin Kováč | 6.2.2007 o 13:00 | Karma článku: 7,37 | Prečítané:  3025x

Pri výbere kľúčových slov pre vašu internetovú PPC kampaň by ste mali pamätať na to, že aj PPC má dlhý chvost (možno aj dlhý nos:) Long Tail („dlhý chvost“) je teória, ktorá popisuje model súčasného biznisu a môže vám výrazne pomôcť pri zostavovaní zoznamu kľúčových slov pre cielenú internetovú reklamu.

Dlhý chvost a podnikanie

Z ekonomického hľadiska znamená Long Tail pre biznis jednu zásadnú vec: zisku, ktorý získate zameraním sa na masy, sa môže ľahko vyrovnať zisk, ktorý nadobudnete, ak sa budete orientovať na široké spektrum rozličných malých skupín. Alebo, ako vraví podtitul knihy Chrisa Andersona , človeka, ktorý pojem Long Tail prvýkrát uviedol, Why the Future of Business is Selling Less of More.

250px-Long_tail.svg.png

obrazok: wikipedia 

Na grafe vidíte žltou vyznačený Long Tail - táto časť, napríklad široké porfólio produktov pre malé trhy, je kumulatívne často väčšia, ako časť zelená - teda málo produktov určených pre veľký/masový trh.

Prejdime na príklad, ktorý uvádza Wikipédia. V angličtine je slovíčko the výrazom s najčastejším výskytom. Ďalšie časté slová sú napríklad of, is či have. Tieto slová sa v jazyku nachádzajú oveľa častejšie ako akékoľvek iné slovo. Napríklad, vraví Wikipédia, približne 12% zovšetkých slov v určitom texte tvorí the, kým napríklad slovo barracks sa objaví iba 1 na každých ďalších 60 000 slov. Ak však zrátame všetky zriedkavé slová ako barracks, budú spolu tvoriť až približne 1/3 textu. Tieto zriedkavé slová sú v angličtine long tailom, dlhým chvostom.

Ak sa vrátime ku grafu - the a spol. sú zelená časť, barracks a jemu príbuzné slová žltá.

 

Prečo má teda PPC dlhý chvost?

Ako naznačuje Search Engine Blog, je to jednoduché: V podstate by ste mali dosiahnuť rovnaký efekt (teda návštevnosť vašej webstránky):

  1. ak budete inzerovať na slová, ktoré vás pri vašom produkte napadnú automaticky

  2. a rovnako úspešne (a možno ešte úspešnejšie) ak budete inzerovať na nenápadné slová, tie, ktoré nájdete až po dlhšom hľadaní.

Skrátka, inzerujte na masové slová aj na „dlhý chvost".

 

Ako nájsť dlhý chvost PPC?

Pred niekoľkými mesiacmi som písal o tom, aby ste inzerovali na množné čísla slov, mená miest, v ktorých pôsobíte a podobne... Celý článok nájdete v archíve, ak máte záujem, napísal som aj celý seriál.

K tomu by som dodal ešte ďalšiu inšpiráciu z blogu Search Engine, voľne citujem:

Inzerujete na mená konkurencie (ak je to možné), akcie, na ktorých ste v rámci biznisu boli, mená kníh, ktoré sa spájajú s vašim biznisom a podobne. Ak máte navyše prístup do štatistík svojej stránky a viete si vyhľadať slová, na základe ktorých vás ľudia našli „prirodzene", cez vyhľadávače, použite každé jedno slovo.

Long Tail blog

Čo je to pay-per-click?

Článok na eTrend o PPC

 

RSS

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

TECH

Astronautka z NASA: Pocit úžasu s vami ostane aj na Zemi

Ako vyzerá tréning a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

DOMOV

Najhoršiu zmrzlinu toto leto našli v Ružomberku

Takmer v tretine zistili hygienici nedostatky.


Už ste čítali?